Vill du vara med och leda framtidens äldreomsorg? Nu söker vi en till verksamhetschef till Sektor hemtjänst och särskilt boende inom Vård- och omsorgsförvaltningen i Östersunds kommun. Vi söker dig som vill ta ett strategiskt och övergripande ansvar för att våra äldre medborgare får en trygg, kvalitativ och individcentrerad omsorg. Som verksamhetschef hos oss får du en central roll i att utveckla verksamheten och vara en viktig länk mellan politisk ledning, medarbetare och medborgare.
Du blir en av fem verksamhetschefer inom sektorn och är direkt underställd sektorchefen. I rollen kommer du leda en grupp enhetschefer inom Sektor hemtjänst och särskilt boende. Tjänsten är på heltid och du arbetar kontorstid, vardagar. Tillträde enligt överenskommelse. Du kommer att arbeta i Vård- och omsorgsförvaltningens moderna kontor med ett aktivitetsbaserat arbetssätt på Sollidenvägen 64B.
Ditt nya jobb
Sektor hemtjänst och särskilt boende är en av två sektorer inom Vård- och omsorgsförvaltningen. I dagsläget har sektorn fyra verksamhetschefer och nu kommer vi att förstärka med en chef till. Du kommer att tillhöra sektorledningen som träffas varje vecka. Möjligheterna till stöd i arbetet är väldigt goda, både via kompetenta chefskollegor och via olika stödfunktioner, så som verksamhetsutvecklare, kvalitetsansvariga, ekonomer, rekryterare, HR, med flera.
Din främsta arbetsuppgift blir att leda gruppen med enhetschefer i sitt arbete så att stödet till kommunens äldre medborgare når en så hög kvalitet som möjligt inom ramen för uppdraget. Tjänsten ställer krav på att du har en förståelse för hur det är att leda i en politiskt styrd organisation.
Vanliga arbetsuppgifter
Din kompetens
Krav
Meriterande
Vi söker dig
Vi söker dig med god förmåga att se till helheten i verksamheten och ser till hela organisationens bästa i agerande och beslut. Du har en god ekonomisk medvetenhet och arbetar för att resurserna ska räcka så långt som möjligt för våra medborgare. Som ledare är du tydlig och motiverande med god förmåga att skapa engagemang hos dina medarbetare. Du gör korrekta avvägningar och prioriteringar och visar omdöme i uttalanden, ageranden och ställningstaganden.
Under tidspress har du god förmåga att fatta kloka beslut trots svåra omständigheter eller begränsad information. Du förblir motiverad och arbetar uthålligt för att nå resultat. Din samarbetsförmåga är utmärkt och du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är tydlig och säkerställer att ditt budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
Så går rekryteringen till
Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju.
Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.
Vad erbjuder vi?
Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom tjänsten Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html
Om Vård- och omsorgsförvaltningen
Att jobba med hjärtat hos oss på Vård- och omsorgsförvaltningen innebär att du bidrar till att skapa enklare, rikare och tryggare liv för invånarna i Östersund. Vi arbetar med människor i alla åldrar och strävar efter att alltid göra skillnad i vardagen. Det är viktigt. På riktigt.
Upplysningar
|
Sektorchef |
063-14 46 31 | |
|
Verksamhetschef |
063-14 34 17 | |
|
Facklig företrädare för Vision |
070-368 17 99 |
Sista ansökningsdag
2026-01-02