Störst på chefsjobb
  • Jusektidningen
  • Ingenjörsguiden
  • Byggcheferna
  • Karriärjobb
  • Kollega
  • St

Visar arbetsgivare, första 10

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Å Ä Ö Alla

  • Boliden

    Att arbeta inom Boliden

    Boliden hälsar dig välkommen till en bransch med både tradition och framtid. Men sin starka koppling till den globala ekonomin, andra länder och kulturer är gruv- och smältverksbranschen spännande att arbeta i.

    En ovanligt fascinerande bransch

    Det finns nästan inga produkter i dagens samhälle som inte innehåller eller är beroende av metaller. Hos Boliden finns ytterst sofistikerad teknisk utrustning och ett stimulerande samarbete mellan människor med olika kunskaper och kompetenser.

    Den som arbetar inom Boliden ingår i en koncern med en starkt decentraliserad och delegerad verksamhet i många olika länder. Verksamhetens bredd skapar ett vitt spektrum av befattningar inom en mängd yrkesområden. Hos oss är arbetsrotation och byte av arbetsort inte bara en möjlighet – det är en central del av vårt kontinuerliga arbete med att utveckla våra medarbetares kompetens och yrkeskunnande.

    Bolidens vision är att tillhöra de bästa i branschen när det gäller:

    Kundtillfredsställelse. Vi ska leva upp till och helst överträffa våra kunders förväntningar.

    Prestation. Bolidens avkastning till aktieägarna ska ligga över genomsnittet för branschen.

    Ansvarstagande. Vi ska ha ett etiskt och moraliskt beteende gentemot våra medarbetare, miljön och samhället.

    Läs mer !
  • Domarnämnden

    Domarnämnden

    Domarnämnden är en statlig myndighet som har till främsta uppgift att lämna förslag till regeringen i ärenden om utnämning av ordinarie domare eller hyresråd. Nämnden ska också bedriva ett aktivt och långsiktigt arbete för att tillgodose rekryteringsbehovet av ordinarie domare.

    Nämnden består av nio ledamöter och utser inom sig en ordförande och en vice ordförande. För varje ledamot finns det en personlig ersättare. Nämnden sammanträder minst en gång per månad, med undantag för juli då nämnden normalt inte sammanträder alls. En företrädare för Domstolsverket har rätt att närvara och yttra sig vid nämndens sammanträden. Dagar och tider för nämndens sammanträden bestäms årsvis.

    Vid Domarnämnden finns det ett kansli med en kanslichef, två föredragande och två administratörer. Kanslichefen ansvarar för den dagliga verksamheten i Domarnämnden samt leder och fördelar arbetet vid kansliet. Om du har frågor om din ansökan, Domarnämndens arbete eller domaryrket i allmänhet, är du välkommen att kontakta Domarnämndens kansli.

    Postadress:
    Box 2330
    103 18 Stockholm

    Besöksadress:
    Birger Jarls Torg 5

    - See more at: http://www.domstol.se/Om-Sveriges-Domstolar/Domarnamnden/#sthash.ShMCaEeO.dpuf

    Domarnämnden

    Domarnämnden är en statlig myndighet som har till främsta uppgift att lämna förslag till regeringen i ärenden om utnämning av ordinarie domare eller hyresråd. Nämnden ska också bedriva ett aktivt och långsiktigt arbete för att tillgodose rekryteringsbehovet av ordinarie domare.

    Nämnden består av nio ledamöter och utser inom sig en ordförande och en vice ordförande. För varje ledamot finns det en personlig ersättare. Nämnden sammanträder minst en gång per månad, med undantag för juli då nämnden normalt inte sammanträder alls. En företrädare för Domstolsverket har rätt att närvara och yttra sig vid nämndens sammanträden. Dagar och tider för nämndens sammanträden bestäms årsvis.

    Vid Domarnämnden finns det ett kansli med en kanslichef, två föredragande och två administratörer. Kanslichefen ansvarar för den dagliga verksamheten i Domarnämnden samt leder och fördelar arbetet vid kansliet. Om du har frågor om din ansökan, Domarnämndens arbete eller domaryrket i allmänhet, är du välkommen att kontakta Domarnämndens kansli.

    Postadress:
    Box 2330
    103 18 Stockholm

    Besöksadress:
    Birger Jarls Torg 5

    - See more at: http://www.domstol.se/Om-Sveriges-Domstolar/Domarnamnden/#sthash.ShMCaEeO.dpuf

    Domarnämnden är en statlig myndighet som har till främsta uppgift att lämna förslag till regeringen i ärenden om utnämning av ordinarie domare eller hyresråd. Nämnden ska också bedriva ett aktivt och långsiktigt arbete för att tillgodose rekryteringsbehovet av ordinarie domare.

    Nämnden består av nio ledamöter och utser inom sig en ordförande och en vice ordförande. För varje ledamot finns det en personlig ersättare. Nämnden sammanträder minst en gång per månad, med undantag för juli då nämnden normalt inte sammanträder alls. En företrädare för Domstolsverket har rätt att närvara och yttra sig vid nämndens sammanträden. Dagar och tider för nämndens sammanträden bestäms årsvis.

    Vid Domarnämnden finns det ett kansli med en kanslichef, två föredragande och två administratörer. Kanslichefen ansvarar för den dagliga verksamheten i Domarnämnden samt leder och fördelar arbetet vid kansliet. Om du har frågor om din ansökan, Domarnämndens arbete eller domaryrket i allmänhet, är du välkommen att kontakta Domarnämndens kansli.

    Postadress:
    Box 2330
    103 18 Stockholm

    Besöksadress:
    Birger Jarls Torg 5

    - See more at: http://www.domstol.se/Om-Sveriges-Domstolar/Domarnamnden/#sthash.ShMCaEeO.dpuf

    Domarnämnden är en statlig myndighet som har till främsta uppgift att lämna förslag till regeringen i ärenden om utnämning av ordinarie domare eller hyresråd. Nämnden ska också bedriva ett aktivt och långsiktigt arbete för att tillgodose rekryteringsbehovet av ordinarie domare.

    Nämnden består av nio ledamöter och utser inom sig en ordförande och en vice ordförande. För varje ledamot finns det en personlig ersättare. Nämnden sammanträder minst en gång per månad, med undantag för juli då nämnden normalt inte sammanträder alls. En företrädare för Domstolsverket har rätt att närvara och yttra sig vid nämndens sammanträden. Dagar och tider för nämndens sammanträden bestäms årsvis.

    Vid Domarnämnden finns det ett kansli med en kanslichef, två föredragande och två administratörer. Kanslichefen ansvarar för den dagliga verksamheten i Domarnämnden samt leder och fördelar arbetet vid kansliet. Om du har frågor om din ansökan, Domarnämndens arbete eller domaryrket i allmänhet, är du välkommen att kontakta Domarnämndens kansli.

    Postadress:
    Box 2330
    103 18 Stockholm

    Besöksadress:
    Birger Jarls Torg 5

    - See more at: http://www.domstol.se/Om-Sveriges-Domstolar/Domarnamnden/#sthash.ShMCaEeO.dpuf

    Domarnämnden är en statlig myndighet som har till främsta uppgift att lämna förslag till regeringen i ärenden om utnämning av ordinarie domare eller hyresråd. Nämnden ska också bedriva ett aktivt och långsiktigt arbete för att tillgodose rekryteringsbehovet av ordinarie domare.

    Nämnden består av nio ledamöter och utser inom sig en ordförande och en vice ordförande. För varje ledamot finns det en personlig ersättare. Nämnden sammanträder minst en gång per månad, med undantag för juli då nämnden normalt inte sammanträder alls. En företrädare för Domstolsverket har rätt att närvara och yttra sig vid nämndens sammanträden. Dagar och tider för nämndens sammanträden bestäms årsvis.

    Vid Domarnämnden finns det ett kansli med en kanslichef, två föredragande och två administratörer. Kanslichefen ansvarar för den dagliga verksamheten i Domarnämnden samt leder och fördelar arbetet vid kansliet. Om du har frågor om din ansökan, Domarnämndens arbete eller domaryrket i allmänhet, är du välkommen att kontakta Domarnämndens kansli.

    Postadress:
    Box 2330
    103 18 Stockholm

    Besöksadress:
    Birger Jarls Torg

    Läs mer !
  • Fasticon Kompetens

    Fastighetsbranschens specialister på kompetensförsörjning

    Vi är fastighetsbranschens kompletta kompetenspartner. Med vår djupa förankring i branschen, våra heltäckande nätverk och vår mångåriga erfarenhet av rekryteringsprocesser kan vi erbjuda kvalificerade personallösningar och ge aktivt stöd i alla typer av HR-frågor.

    Ta en tur på vår
    hemsida och dra dig inte för att kontakta oss om du vill veta mer!

    Läs mer !
  • Fastighetsägarna

    Visioner och mål

    Fastighetsägarna har formulerat en vision och ett syfte som ska styra vår verksamhet. Vi har också bestämt vilka värderingar som ska genomsyra vårt arbete och vilka löften vi ska uppfylla gentemot våra medlemmar. 

    Fastighetsägarnas vision

    Ett långsiktigt hållbart samhälle med en väl fungerande fastighetsmarknad, där fastighetsägare på marknadsmässiga villkor och med samhällsansvar tillgodoser efterfrågan på bostäder och lokaler. 

    Fastighetsägarnas syfte

    Fastighetsägarna ska verka för att medlemmarna får de bästa förutsättningarna för att bedriva en framgångsrik verksamhet och medverka till en positiv samhällsutveckling. 

    Fastighetsägarnas löfte till medlemmarna

    Vårt löfte till medlemmarna är Styrka & Stöd. Det beskriver vad omvärlden kan förvänta sig av oss och vilket värde organisationen i slutänden skapar.

    Styrka - genom en professionell organisation och en effektiv samverkan mellan Fastighetsägarnas nationella, regionala och lokala delar ska Fastighetsägarna kraftfullt driva medlemmarnas frågor med framgång.

    Stöd - genom att erbjuda efterfrågad medlemsservice, rådgivning och utbildning ska våra medlemmar få det stöd som krävs för en framgångsrik verksamhet. 

    Fastighetsägarnas värdegrund

    Nära - Fastighetsägarnas verksamhet ska bedrivas i nära samverkan med medlemmarna, för att förstå medlemmarnas behov, driva våra frågor och därigenom öka medlemsnyttan.

    Aktiva - Fastighetsägarnas verksamhet ska bedrivas aktivt, både när det gäller att driva våra frågor och att tillgodose enskilda medlemmars behov av rådgivning och annan service.

    Ansvarstagande - Fastighetsägarnas verksamhet ska präglas av ansvarstagande och respekt, med högt ställda krav på etik, kompetens och kvalitet samt med beaktande av samhällets förväntningar på fastighetsägare.

    Läs mer !
  • FCG

    FCG är ett rådgivningsföretag specialiserat på:

    • Risk- och kapitalhantering
    • Regelefterlevnad
    • Kreditprocess och kredithantering
    • Finance och Treasury
    • Finansiella regler och tillsyn, samt
    • Intern styrning och kontroll (verksamhetsstyrning)

    Sedan starten 2008 har FCG vuxit kraftigt och vi kan nu räkna oss till en av de ledande rådgivarna i Sverige. Bland våra uppdragsgivare finns såväl de största bankerna och försäkringsbolagen såväl som mindre och medelstora finansiella institut.

    VÅRA MEDARBETARE

    Våra medarbetare består huvudsakligen av finansekonomer, jurister och matematiker/aktuarier. Bakgrund och erfarenhet varierar från exempelvis tillsyn och reglering hos Finansinspektionen till ledande befattningar hos finansiella aktörer. Tillsammans utgör vi ett starkt kompetenscentra, där vi aktivt arbetar med att vidareutveckla individen och som grupp dela erfarenheter och uppnå en samsyn som vi anser är bästa marknadspraxis inom olika ämnen och för olika företagssegment.

    VÅRA VÄRDERINGAR

    FCG:s övergripande målsättning är att för varje kund finna verksamhetsanpassade och hållbara lösningar som står i paritet till kundens förutsättningar, ambition och behov. I samarbetet med kunden ser vi som vår uppgift att inte bara ta en stödjande roll utan även att kunna inspirera och utmana när så anses nödvändigt.

    Läs mer !
  • FRA

    Om FRA

    FRA (Försvarets radioanstalt) är en civil myndighet med huvudkontor på Lovön, strax utanför Stockholm.

    FRA:s verksamhet bidrar till att skydda Sverige och svenska intressen.

    Det sker dels genom att vi ger våra uppdragsgivare unik information om viktiga utländska förhållanden av betydelse för svensk utrikes- säkerhets- och försvarspolitik, dels genom vårt arbete med att stärka informationssäkerheten hos samhällsviktig verksamhet.

    Läs mer !
  • Försäkringskassan

    Försäkringskassan ansvarar för stora delar av socialförsäkringen på uppdrag av riksdag och regering. 

    Vi beslutar om försäkringar och bidrag för familjer, personer med funktionsnedsättning och sjuka som inte kan arbeta. Vi arbetar aktivt, tillsammans med andra, för att ge sjuka och personer med funktionsnedsättning möjlighet att delta i arbetslivet. Genom vårt uppdrag underlättar vi för människor när livet tar en ny vändning. 

    Vi strävar efter att hantera alla ärenden enkelt, snabbt och rätt. Respekt och engagemang präglar vårt arbete. Försäkringskassan är också en expertmyndighet. Vi har kunskap om socialförsäkringens effekter för individ och samhälle och agerar aktivt för att socialförsäkringen och våra arbetssätt anpassas till ändrade behov i samhället.

    Läs mer !
  • JM

     

    JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete.
     
    Vi omsätter cirka 17 miljarder kronor och har cirka 2 600 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap.

     

     

    Läs mer !
; ;