Störst på chefsjobb
  • Jusektidningen
  • Ingenjörsguiden
  • Byggcheferna
  • Karriärjobb
  • Kollega
  • St

Visar arbetsgivare, första 10

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Å Ä Ö Alla

  • Avesta kommun

    Om webbplatsen

    Välkommen till avesta.se - Avesta kommuns officiella webbplats. 


    Fakta om avesta.se

    Avesta kommuns webbplats finns till för att ge god service till medborgarna och till andra som är intresserade av Avesta kommun som plats för att bo och/eller plats för företagande. Målet är att du som medborgare ska erbjudas att göra många av dina kommunala ärenden på avesta.se.

    Avesta kommun arbetar hela tiden för att få in fler delar av vår kommunala verksamhet under samma tak (samma system). Det betyder att vi arbetar med att olika tjänster ska vara delar av avesta.se och inte öppnas i nya fönster. På så sätt blir det enklare för besökarna på avesta.se att hitta rätt information eller tjänst. Som det är i dag fungerar till exempel inte sökfunktionen utanför systemet. 

    Tekniken

    Avesta.se använder ett system som heter Epi Server. I Epi Server skapar och förändrar Avesta kommuns webbredaktörer sidor utifrån färdiga mallar.
    Anpassningen av Epi Server är gjord av Funka Nu.

    Utveckling av avesta.se

    Webbplatsen är under kontinuerlig utveckling, och Avesta kommun arbetar bland annat med Sveriges kommuner och landstings informationsindex (pdf) som stöd. Informationsindexet består av information som Sveriges kommuner och landsting anser ska finnas på en kommunal webbplats.

    De som skriver på Avesta.se

    Informationen som finns på avesta.se är ett resultat av många personers arbete. Avesta kommuns webbredaktörer publicerar informationen som de antingen skrivit själva, eller som skrivits av någon annan med goda kunskaper i ämnet.

    Webbredaktörerna får utbildning och stöd av kommunens informatör.   

    Kontaktperson

    Marie Palm
    Informatör
    Telefon: 0226-64 50 09
    Mobiltelefon: 070-676 50 09
    E-post: marie.palm@avesta.se

    Besöksadress: Stadshuset
    Corneliusgatan 16, Avesta

    Postadress: Avesta kommun
    774 81 Avesta

    Läs mer !
  • BNP Paribas Cardif

    Om oss

     BNP Paribas Cardif utgör försäkringsgrenen av den internationella bankkoncernen BNP Paribas, en av Europas ledande aktörer inom bank- och finanstjänster.

    BNP Paribas Cardif i Sverige (BNP Paribas Cardif Nordic AB, BNP Paribas Cardif Försäkring AB och BNP Paribas Cardif Livförsäkring med filialer) levererar riskförsäkringar via samarbetspartners på den svenska marknaden. Vår huvudverksamhet är Låne- och Betalskydd och andra typer av personförsäkringar.

    Vår uppgift som försäkringsleverantör är att bidra till starkare kundrelationer och ökad lönsamhet för våra samarbetspartners och skapa ekonomisk trygghet och mervärde för deras kunder.

    BNP Paribas Cardif Nordic AB etablerades i Sverige år 2000 och bildade år 2007 en nordisk koncern med två svenska försäkringsbolag och filialer i Norge och Danmark

    Läs mer !
  • Boliden

    Att arbeta inom Boliden

    Boliden hälsar dig välkommen till en bransch med både tradition och framtid. Men sin starka koppling till den globala ekonomin, andra länder och kulturer är gruv- och smältverksbranschen spännande att arbeta i.

    En ovanligt fascinerande bransch

    Det finns nästan inga produkter i dagens samhälle som inte innehåller eller är beroende av metaller. Hos Boliden finns ytterst sofistikerad teknisk utrustning och ett stimulerande samarbete mellan människor med olika kunskaper och kompetenser.

    Den som arbetar inom Boliden ingår i en koncern med en starkt decentraliserad och delegerad verksamhet i många olika länder. Verksamhetens bredd skapar ett vitt spektrum av befattningar inom en mängd yrkesområden. Hos oss är arbetsrotation och byte av arbetsort inte bara en möjlighet – det är en central del av vårt kontinuerliga arbete med att utveckla våra medarbetares kompetens och yrkeskunnande.

    Bolidens vision är att tillhöra de bästa i branschen när det gäller:

    Kundtillfredsställelse. Vi ska leva upp till och helst överträffa våra kunders förväntningar.

    Prestation. Bolidens avkastning till aktieägarna ska ligga över genomsnittet för branschen.

    Ansvarstagande. Vi ska ha ett etiskt och moraliskt beteende gentemot våra medarbetare, miljön och samhället.

    Läs mer !
  • CareerGroup

    OM OSS

    CareerGroup är idag en av landets största rekryteringsnätverk när det kommer till rekrytering och kampanjer via sociala medier. Genom vårt annonsverktyg och de kanaler vi nyttjar når vi upp till 6 miljoner människor i Sverige.

     

    Rekrytering via sociala medier skapar en helt unik möjlighet att synas mot exakt de kandidater ni söker. Vårt analysverktyg säkerställer vi att ni når kandidater med rätt utbildning och erfarenhet utifrån våra kunders tjänstebeskrivning. Genom detta spar ni tid och pengar då endast relevanta kandidater exponeras (nås) av er platsannons. Andra fördelarna att använda sig av sociala medier är bl.a. att ni når de aktiva jobbsökarna och även de passiva jobbsökarna som sitter på bra jobb idag. Genom sociala medier sprids budskapet ytterligare genom att användarna gärna gillar, tipsar samt delar platsannonser de ser.

     

     alt text

     

    Vi använder oss av kanaler som Facebook, Instagram och Linkedin. Självklart ser vi till att er platsannons eller kampanj är nåbar genom mobilen, surfplattan och datorn.

     

    Se gärna vår film så får ni veta mera hur det fungerar!

     

     

     

    Läs mer !
  • Datainspektionen

    Om Datainspektionen

    Datainspektionen arbetar för att säkra den enskilda individens rätt till integritet i samhället.

    Datainspektionen är en myndighet som genom sin tillsynsverksamhet ska bidra till att behandlingen av personuppgifter inte leder till otillbörliga intrång i enskilda individers personliga integritet. På dessa sidor kan du bland annat läsa mer om vilka mål myndigheten har, hur vi arbetar och hur du kommer i kontakt med oss.

    Hela ditt liv registreras uppgifter om dig. I skolan, på banken, på jobbet, när du handlar, när du reser, när du går till doktorn, när du tar en försäkring eller lånar böcker på biblioteket. Och många forskare vill sammanställa data om dig. Ditt privata område kan också beröras när uppgifter om dig publiceras på internet.

    Hela ditt liv registreras uppgifter om dig

    Registrering och behandling av personuppgifter är på många områden nödvändig för en fungerande verksamhet, men du har rätt till en fredad zon. Det står till och med inskrivet i grundlagen att du ska skyddas mot att din personliga integritet kränks genom att uppgifter om dig databehandlas. Hur det skyddet ska se ut beskrivs mer i detalj i andra lagar och det är vi på Datainspektionen som har fått uppgiften att verka för att skyddet fungerar.

    Till exempel får man bara registrera uppgifter om dig för bestämda ändamål som inte får ändras i efterhand, du ska få information om behandlingen och du har rätt att kontrollera att uppgifterna är korrekta och felaktigheter ska rättas. Läs mer under Lagar & regler.

    Vi verkar som en motkraft mot obefogad registrering. Vi utbildar och informerar de som behandlar personuppgifter. Vi kontrollerar att man följer lagarna och påverkar så att nya lagar får regler som skyddar integriteten. Vi sköter kontakter i ett ökande internationellt samarbete. Vi ger råd och sprider kunskap. Här på vår webbplats kan du läsa hur vi arbetar.

    Varje dag får vi mängder av förfrågningar. Det är företag, myndigheter och organisationer som vill veta vilka krav lagarna ställer på dem och hur de ska göra rätt. Det är också enskilda människor som hör av sig till oss som vill kunna tillvarata sina rättigheter. Vi har en upplysningstjänst där jurister besvarar frågor per telefon och via e-post. På den här webbplatsen hittar du all basinformation och nyheter inom vårt område. Här kan du också kostnadsfritt ladda ner våra skrifter i digital form eller beställa tryckta versioner. Fyra gånger per år ger vi ut en gratis tidning (Integritet i fokus) med artiklar, notiser och kommentarer. Press, radio och TV visar stort intresse för våra områden. Vi arrangerar också kurser, seminarier och större konferenser om aktuella frågor. I mån av tid gästföreläser våra specialister hos myndigheter, företag och organisationer runt om i landet.

    I samband med inspektioner bistår våra handläggare med råd till de som registrerar personuppgifter. Vi dokumenterar ibland resultaten av vissa tillsynsprojekt i rapporter som vi sprider till berörda och medierna. Det händer ofta att representanter från myndigheter och företag, både svenska och utländska, besöker oss för att diskutera sina specifika personuppgiftsproblem.

    Vad gör vi inte?

    Datainspektionen får ofta frågor och anmälningar om områden som inte tillhör vårt verksamhetsområde. På den här sidan kan du veta mer om sådant som vi inte har hand om:

    Det här gör Datainspektionen inte

    Läs mer !
  • EQT

    About EQT

    Having a long-term, responsible and sustainable approach to ownership is EQT's way of creating value, for investors, in portfolio companies and society at large.

    Building Companies Well Positioned for the Future

    EQT invests in good companies across the world with a mission to help them develop into great and sustainable companies. By providing access to ownership skills and operational expertise, EQT can help acquired companies grow and prosper, both under EQT's ownership and with future owners. EQT has several investment strategies – Equity, Mid Market, Infrastructure and Credit – guided by a responsible ownership approach and an industrial growth strategy. 

    Approximately EUR 29 billion has been raised from over 300 global institutional and professional investors. More than EUR 16 billion has been invested in around 140 companies and today, EQT owns around 70 companies in a variety of industries across the world with c. 140,000 employees and revenues of approximately EUR 17 billion in total.

    The most tangible result of the EQT Business Model is that portfolio companies have on average increased the number of employees by 11%, sales by 8% and earnings by 11% annually during EQT Equity funds’ ownership. Almost all of the return on investments is attributed to operational improvements such as increased sales and efficiency gains.

    Industrial Approach

    EQT invests in companies, sectors and regions where there is an opportunity to make a genuine difference through a consistent application of an industrial approach, access to specialist expertize and a strategy geared towards growth and development. The ownership mission is to invest to create strong and sustainable businesses, bringing great companies to future owners.

    The EQT Industrial Network is a key competitive advantage. The network consists of more than 250 independent Industrial Advisors who are established business leaders with experience from different industries and regions from around the world. The Industrial Network also includes entrepreneurs and former politicians – all contributing with skills relevant in the various ownership phases. They are an integral part of EQT's Business Model and the industrial approach, providing competence on operational and strategic issues in their fields of expertise. 

    The Industrial Advisors assist in identifying and evaluating attractive investment opportunities, take positions on the portfolio company boards and support development throughout EQT's ownership period. The different Investment Advisory Teams work closely together with EQT's Industrial Advisors to ensure the due diligence process is executed in the best possible manner. EQT's Business Model also ensures that the management of the portfolio company have the best support on the road to excellence.

    Driving Growth as an Owner

    EQT applies a Corporate Governance Model for all majority-owned portfolio companies with clear roles and responsibilities. Once a new portfolio company is acquired, EQT appoints a Board of Directors with a Chairman, generally an Industrial Advisor, supported by other sector/industry specialists from the EQT Industrial Network and the EQT partner responsible for monitoring the portfolio company. The Board of Directors defines and monitors strategic plans in the portfolio companies and ensures that management gets the relevant support and resources to implement these and to run the company in an efficient, responsible and accountable manner.

    An important pillar within the Corporate Governance Model is the TROIKA, consisting of the Chairman, the EQT partner and the portfolio company CEO. The TROIKA works closely together on an informal basis, is a sparring partner to the CEO and keeps the owner constantly updated with the business. All parties contribute with their competence and strive towards the same mission – making the company stronger, more sustainable and well-positioned to prosper even after EQT’s ownership. The TROIKA does not have decision making powers and is not a substitute for the portfolio company Board of Directors.

    The EQT Credit funds invest in debt which is why the Corporate Governance Model is not applicable. The EQT Credit funds investments are therefore not included in any statistics across the EQT website.

    Läs mer !
  • ExpanderaMera

    ExpanderaMera är ett av Sveriges största rekryterings- och bemanningsföretag inom bygg- , anläggning-, mark-, installation och fastighetsbranschen.

    Vi är medlemmar i Sveriges Byggindustrier och är en rekommenderad bemannings- och rekryteringsleverantör av Sveriges Byggindustrier och Byggmästarföreningen.

    Vi erbjuder små, medelstora och stora byggbolag ökad flexibilitet genom att hitta kostnadseffektiva lösningar inom rekrytering, bemanning och entreprenad.

    Genom mångårig erfarenhet av byggbranschen har vi den kunskap och det nätverk som krävs för att snabbt och effektivt kunna erbjuda våra kunder kompetent personal på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan.

    Genom vår styrka att rekrytera duktiga medarbetare från olika regioner i Sverige och erbjuda dem ett spännande, utvecklande, omväxlande arbete deltar vi aktivt i förändringsarbetet inom byggindustrin.

    ExpanderaMera har ett omfattande nätverk runt om i landet och kan därigenom bidra till ökad utjämning mellan områden med olika efterfrågan på arbetskraft.

    ExpanderaMera är den naturliga samarbetspartnern för byggbolag som vill bibehålla sin handlingsfrihet över tiden. Vi vill även vara det naturliga valet för yrkesarbetare och tjänstemän inom byggsektorn när det är dags att söka sig vidare.

    ExpanderaMera hyr ut och rekryterar personal inom yrken som: snickare, betongarbetare, byggnadsarbetare, träarbetare, markarbetare, anläggningsarbetare, hantverkare, byggtjänstemän, byggnadsingenjörer, byggchefer.

    ExpanderaMera är auktoriserat av Almega. Detta ger dig som kund bl.a. en garanti för att vi följer lagar och regler. Klicka här för att läsa mer om vad auktorisationen innebär!

    Läs mer !

Veckans jobb

Annonser

; ;