Störst på chefsjobb
  • Jusektidningen
  • Ingenjörsguiden
  • Byggcheferna
  • Karriärjobb
  • Kollega
  • St

Visar arbetsgivare, första 10

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Å Ä Ö Alla

  • Avenir Advokater

    Nytänkande affärsjuridik.

    Vi har lång och bred erfarenhet inom affärsjuridikens alla områden, och hjälper dig som företagare eller privatperson med exempelvis:

    Avtalsfrågor
    Arbetsrätt
    Bolags- och föreningsrätt
    Ekonomisk familjejuridik
    Entreprenadrätt
    Fastighets- och hyresrätt
    Företagsöverlåtelser
    Immaterialrätt
    Obeståndsjuridik
    Offentlig upphandling
    Processer och skiljeförfaranden

    Läs mer !
  • Boliden

    Att arbeta inom Boliden

    Boliden hälsar dig välkommen till en bransch med både tradition och framtid. Men sin starka koppling till den globala ekonomin, andra länder och kulturer är gruv- och smältverksbranschen spännande att arbeta i.

    En ovanligt fascinerande bransch

    Det finns nästan inga produkter i dagens samhälle som inte innehåller eller är beroende av metaller. Hos Boliden finns ytterst sofistikerad teknisk utrustning och ett stimulerande samarbete mellan människor med olika kunskaper och kompetenser.

    Den som arbetar inom Boliden ingår i en koncern med en starkt decentraliserad och delegerad verksamhet i många olika länder. Verksamhetens bredd skapar ett vitt spektrum av befattningar inom en mängd yrkesområden. Hos oss är arbetsrotation och byte av arbetsort inte bara en möjlighet – det är en central del av vårt kontinuerliga arbete med att utveckla våra medarbetares kompetens och yrkeskunnande.

    Bolidens vision är att tillhöra de bästa i branschen när det gäller:

    Kundtillfredsställelse. Vi ska leva upp till och helst överträffa våra kunders förväntningar.

    Prestation. Bolidens avkastning till aktieägarna ska ligga över genomsnittet för branschen.

    Ansvarstagande. Vi ska ha ett etiskt och moraliskt beteende gentemot våra medarbetare, miljön och samhället.

    Läs mer !
  • Domarnämnden

    Domarnämnden

    Domarnämnden är en statlig myndighet som har till främsta uppgift att lämna förslag till regeringen i ärenden om utnämning av ordinarie domare eller hyresråd. Nämnden ska också bedriva ett aktivt och långsiktigt arbete för att tillgodose rekryteringsbehovet av ordinarie domare.

    Nämnden består av nio ledamöter och utser inom sig en ordförande och en vice ordförande. För varje ledamot finns det en personlig ersättare. Nämnden sammanträder minst en gång per månad, med undantag för juli då nämnden normalt inte sammanträder alls. En företrädare för Domstolsverket har rätt att närvara och yttra sig vid nämndens sammanträden. Dagar och tider för nämndens sammanträden bestäms årsvis.

    Vid Domarnämnden finns det ett kansli med en kanslichef, två föredragande och två administratörer. Kanslichefen ansvarar för den dagliga verksamheten i Domarnämnden samt leder och fördelar arbetet vid kansliet. Om du har frågor om din ansökan, Domarnämndens arbete eller domaryrket i allmänhet, är du välkommen att kontakta Domarnämndens kansli.

    Postadress:
    Box 2330
    103 18 Stockholm

    Besöksadress:
    Birger Jarls Torg 5

    - See more at: http://www.domstol.se/Om-Sveriges-Domstolar/Domarnamnden/#sthash.ShMCaEeO.dpuf

    Domarnämnden

    Domarnämnden är en statlig myndighet som har till främsta uppgift att lämna förslag till regeringen i ärenden om utnämning av ordinarie domare eller hyresråd. Nämnden ska också bedriva ett aktivt och långsiktigt arbete för att tillgodose rekryteringsbehovet av ordinarie domare.

    Nämnden består av nio ledamöter och utser inom sig en ordförande och en vice ordförande. För varje ledamot finns det en personlig ersättare. Nämnden sammanträder minst en gång per månad, med undantag för juli då nämnden normalt inte sammanträder alls. En företrädare för Domstolsverket har rätt att närvara och yttra sig vid nämndens sammanträden. Dagar och tider för nämndens sammanträden bestäms årsvis.

    Vid Domarnämnden finns det ett kansli med en kanslichef, två föredragande och två administratörer. Kanslichefen ansvarar för den dagliga verksamheten i Domarnämnden samt leder och fördelar arbetet vid kansliet. Om du har frågor om din ansökan, Domarnämndens arbete eller domaryrket i allmänhet, är du välkommen att kontakta Domarnämndens kansli.

    Postadress:
    Box 2330
    103 18 Stockholm

    Besöksadress:
    Birger Jarls Torg 5

    - See more at: http://www.domstol.se/Om-Sveriges-Domstolar/Domarnamnden/#sthash.ShMCaEeO.dpuf

    Domarnämnden är en statlig myndighet som har till främsta uppgift att lämna förslag till regeringen i ärenden om utnämning av ordinarie domare eller hyresråd. Nämnden ska också bedriva ett aktivt och långsiktigt arbete för att tillgodose rekryteringsbehovet av ordinarie domare.

    Nämnden består av nio ledamöter och utser inom sig en ordförande och en vice ordförande. För varje ledamot finns det en personlig ersättare. Nämnden sammanträder minst en gång per månad, med undantag för juli då nämnden normalt inte sammanträder alls. En företrädare för Domstolsverket har rätt att närvara och yttra sig vid nämndens sammanträden. Dagar och tider för nämndens sammanträden bestäms årsvis.

    Vid Domarnämnden finns det ett kansli med en kanslichef, två föredragande och två administratörer. Kanslichefen ansvarar för den dagliga verksamheten i Domarnämnden samt leder och fördelar arbetet vid kansliet. Om du har frågor om din ansökan, Domarnämndens arbete eller domaryrket i allmänhet, är du välkommen att kontakta Domarnämndens kansli.

    Postadress:
    Box 2330
    103 18 Stockholm

    Besöksadress:
    Birger Jarls Torg 5

    - See more at: http://www.domstol.se/Om-Sveriges-Domstolar/Domarnamnden/#sthash.ShMCaEeO.dpuf

    Domarnämnden är en statlig myndighet som har till främsta uppgift att lämna förslag till regeringen i ärenden om utnämning av ordinarie domare eller hyresråd. Nämnden ska också bedriva ett aktivt och långsiktigt arbete för att tillgodose rekryteringsbehovet av ordinarie domare.

    Nämnden består av nio ledamöter och utser inom sig en ordförande och en vice ordförande. För varje ledamot finns det en personlig ersättare. Nämnden sammanträder minst en gång per månad, med undantag för juli då nämnden normalt inte sammanträder alls. En företrädare för Domstolsverket har rätt att närvara och yttra sig vid nämndens sammanträden. Dagar och tider för nämndens sammanträden bestäms årsvis.

    Vid Domarnämnden finns det ett kansli med en kanslichef, två föredragande och två administratörer. Kanslichefen ansvarar för den dagliga verksamheten i Domarnämnden samt leder och fördelar arbetet vid kansliet. Om du har frågor om din ansökan, Domarnämndens arbete eller domaryrket i allmänhet, är du välkommen att kontakta Domarnämndens kansli.

    Postadress:
    Box 2330
    103 18 Stockholm

    Besöksadress:
    Birger Jarls Torg 5

    - See more at: http://www.domstol.se/Om-Sveriges-Domstolar/Domarnamnden/#sthash.ShMCaEeO.dpuf

    Domarnämnden är en statlig myndighet som har till främsta uppgift att lämna förslag till regeringen i ärenden om utnämning av ordinarie domare eller hyresråd. Nämnden ska också bedriva ett aktivt och långsiktigt arbete för att tillgodose rekryteringsbehovet av ordinarie domare.

    Nämnden består av nio ledamöter och utser inom sig en ordförande och en vice ordförande. För varje ledamot finns det en personlig ersättare. Nämnden sammanträder minst en gång per månad, med undantag för juli då nämnden normalt inte sammanträder alls. En företrädare för Domstolsverket har rätt att närvara och yttra sig vid nämndens sammanträden. Dagar och tider för nämndens sammanträden bestäms årsvis.

    Vid Domarnämnden finns det ett kansli med en kanslichef, två föredragande och två administratörer. Kanslichefen ansvarar för den dagliga verksamheten i Domarnämnden samt leder och fördelar arbetet vid kansliet. Om du har frågor om din ansökan, Domarnämndens arbete eller domaryrket i allmänhet, är du välkommen att kontakta Domarnämndens kansli.

    Postadress:
    Box 2330
    103 18 Stockholm

    Besöksadress:
    Birger Jarls Torg

    Läs mer !
  • Familjens jurist

    ''

    På Familjens jurist – Sveriges största familjejuridiska byrå – får du ett fritt jobb och goda möjligheter att hitta en bra balans mellan arbetsliv och fritid. Du får jobba i ett företag med tydlig värdegrund och meningsfulla arbetsuppgifter som skapar trygghet i viktiga faser av människors liv. Här möter du närvarande ledare, ordning och reda samt bra arbetsredskap i en miljö som präglas av stark förändringsvilja. Och ett starkt samarbete med Fonus. 

    Som person behöver du vara noggrann, tålmodig och eftertänksam. Eftersom du arbetar med människor är det lika viktigt att du är positiv och serviceinriktad. Precis som vi har du en stark tro på framtiden och är både motiverad och målinriktad.

    Är det som är viktigast för oss viktigast för dig?
    De viktigaste delarna i vårt arbete är våra kärnvärden: tillgänglighet, kompetens och kundnöjdhet. Det betyder att vi ska vara lätta att nå – både rent fysiskt och geografiskt, samt lätta att få kontakt med på det personliga planet. Vi ska också hålla högsta kompetensnivå inom vårt område. Genom att leva upp till dessa två når vi det tredje gratis – klientnöjdheten.  

    Vår satsning på Familjens jurist har bara börjat. Vad som skiljer oss från andra är att vi tänker juridik på ett nytt, enklare och mer tillgängligt sätt. På följande sidor hittar du fler exempel på hur vi arbetar för att du ska kunna underlätta för människor i viktiga faser i deras liv.

    Läs mer !
  • Fasticon Kompetens

    Fastighetsbranschens specialister på kompetensförsörjning

    Vi är fastighetsbranschens kompletta kompetenspartner. Med vår djupa förankring i branschen, våra heltäckande nätverk och vår mångåriga erfarenhet av rekryteringsprocesser kan vi erbjuda kvalificerade personallösningar och ge aktivt stöd i alla typer av HR-frågor.

    Ta en tur på vår
    hemsida och dra dig inte för att kontakta oss om du vill veta mer!

    Läs mer !
  • Fastighetsägarna

    Visioner och mål

    Fastighetsägarna har formulerat en vision och ett syfte som ska styra vår verksamhet. Vi har också bestämt vilka värderingar som ska genomsyra vårt arbete och vilka löften vi ska uppfylla gentemot våra medlemmar. 

    Fastighetsägarnas vision

    Ett långsiktigt hållbart samhälle med en väl fungerande fastighetsmarknad, där fastighetsägare på marknadsmässiga villkor och med samhällsansvar tillgodoser efterfrågan på bostäder och lokaler. 

    Fastighetsägarnas syfte

    Fastighetsägarna ska verka för att medlemmarna får de bästa förutsättningarna för att bedriva en framgångsrik verksamhet och medverka till en positiv samhällsutveckling. 

    Fastighetsägarnas löfte till medlemmarna

    Vårt löfte till medlemmarna är Styrka & Stöd. Det beskriver vad omvärlden kan förvänta sig av oss och vilket värde organisationen i slutänden skapar.

    Styrka - genom en professionell organisation och en effektiv samverkan mellan Fastighetsägarnas nationella, regionala och lokala delar ska Fastighetsägarna kraftfullt driva medlemmarnas frågor med framgång.

    Stöd - genom att erbjuda efterfrågad medlemsservice, rådgivning och utbildning ska våra medlemmar få det stöd som krävs för en framgångsrik verksamhet. 

    Fastighetsägarnas värdegrund

    Nära - Fastighetsägarnas verksamhet ska bedrivas i nära samverkan med medlemmarna, för att förstå medlemmarnas behov, driva våra frågor och därigenom öka medlemsnyttan.

    Aktiva - Fastighetsägarnas verksamhet ska bedrivas aktivt, både när det gäller att driva våra frågor och att tillgodose enskilda medlemmars behov av rådgivning och annan service.

    Ansvarstagande - Fastighetsägarnas verksamhet ska präglas av ansvarstagande och respekt, med högt ställda krav på etik, kompetens och kvalitet samt med beaktande av samhällets förväntningar på fastighetsägare.

    Läs mer !

Annonser

; ;