Störst på chefsjobb
  • Jusektidningen
  • Ingenjörsguiden
  • Byggcheferna
  • Karriärjobb
  • Kollega
  • St
Jurek

Kommunikatör/Assistent till rikstäckande organisation

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Kommunikatör/ Assistent till vår kund som är en rikstäckande medlemsorganisation. I denna roll arbetar man i nära samarbete med ansvarig chef och bistår organisationen i det dagliga arbetet med särskilt fokus på kommunikation.

 

I arbetsuppgifterna ingår bl.a.

• Att delta i det långsiktiga och strategiska kommunikationsarbetet mot organisationens olika målgrupper, vilket bl.a. inkluderar relationen till medlemmarna men också relationen till yrkesgruppen och allmänheten i stort.

• Att projektleda kommunikativa insatser av olika slag, såsom event, informationskampanjer m.m.

• Daglig mediabevakning av relevanta nyheter och debatter samt hantering av den initiala kontakten med journalister

• Löpande hantering och utveckling av närvaron i sociala medier.

• Vid behov bistå med informationsmaterial, produktion av enklare trycksaker, presentationer och liknande, samt se till att sådant material följer den grafiska profilen och är i linje med övergripande mål för kommunikationen.

• Bistå ansvarig chef i det dagliga arbetet generellt, vilket bl.a. kan inkludera att ta fram förslag/utkast på olika typer av texter, hantera bokningar och kalender, boka och informera om event samt kommunicera med berörda interna och externa parter

 

Denna tjänst är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Stockholm.

 

 

För att lyckas i rollen:

Vi söker dig med några års erfarenhet som Kommunikatör, pressekreterare eller annat arbete där du författat texter av mer komplex karaktär. Du kan med lätthet sammanfatta och förklara juridisk information och vet hur du formulerar dig så att även den ovana förstår. Du har producerat content och kan sätta samman bild och text till en snygg helhet i sociala medier och på webben samt att du är en skicklig skribent på svenska men även duktig på att formulera dig på engelska.

 

• Grundläggande kunskaper i Adobe-programmen, ytterligare redigeringsverktyg är ett plus men inte ett krav

• Mycket goda kunskaper i Microsoft Office-paketet

• Tidigare erfarenhet av att hantera juridiska texter är meriterande

• Van användare av något verktyg för webb-publicering som t ex Wordpress eller likvärdigt

• Erfarenhet av något verktyg för nyhetsbrev

• Examen inom kommunikation och media (eller motsvarande)

 

 

Om dig:

Som person är du nyfiken och driven och tycker om att arbeta tillsammans med andra människor. Du är van att koordinera och driva parallella projekt och uppgifter och har inga problem med att växla mellan arbetsuppgifter. Vi värdesätter ett stort intresse rör rättssamhället och du har med fördel någon utbildning/kurs eller erfarenhet av arbete med den typen av frågor.

 

 

Din ansökan:

Vi påbörjar urval och intervjuar löpande så skicka in din ansökan redan idag på www.jurek.se. Om du har frågor gällande innehållet i tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Susanne Waering susanne.waering@jurek.se, eller Martina Alexandersson martina.alexandersson@jurek.se.

 

Område: Stockholm

Anställning: Tillsvidare

Omfattning: Heltid

 

 

Ansök nu 

 

 

Senaste jobben från Jurek

Alla jobb hos Jurek »

Liknande jobb Kommunikatör/Assistent till rikstäckande organisation

Annonser

; ;