Störst på chefsjobb
  • Jusektidningen
  • Ingenjörsguiden
  • Byggcheferna
  • Karriärjobb
  • Kollega
  • St
Jurek

Interim upphandlare till statlig myndighet

Interim stöd i både juridik och upphandling till statlig myndighet i Stockholm.

 

Arbetsuppgifter

Behovet syftar till att tillgodose ESV:s behov juridik- och upphandlingsstöd 16-18 tim/vecka.

 

Uppdraget innebär bland annat att arbeta både myndighetsjuridik och myndighetens upphandlingar samt att ha ansvar för myndighetens interna juridiska frågor.

 

Arbetsuppgifter inom upphandling omfattar juridisk vägledning, råd och stöd, hantera upphandlingsjuridiska frågor i samtliga skeden av våra upphandlingar samt att praktiskt genomföra upphandlingar och avrop.

 

Arbetsuppgifterna inom myndighetsjuridiken omfattar många olika rättsområden såsom bland annat avtal, förvaltningsrätt och frågor om offentlighet och sekretess. I rollen ingår att ge råd, stöd och information men även att svara på remisser samt göra rättsutredningar.

 

Uppdraget innebär att både arbeta självständigt och tillsammans i en grupp med personer med olika yrkesbakgrunder.

 

Utöver det som anges ovan innebär uppdraget även bland annat följande uppgifter

- arbete med myndighetens interna styrdokument,

- representera myndigheten vid avtalstvist, skadeståndstalan eller överprövning av offentlig upphandling,

- genomföra öppna upphandlingar, förnyade konkurrensutsättningar och avrop från Kammarkollegiets ramavtal,

- upprätta, förlänga och omförhandla avtal.

 

Vem är du?

  • Har jurist kandidatexamen eller juristexamen och ha minst fem (5) årsarbetslivserfarenhet som jurist vid statliga myndigheter.
  • Har minst fem (5) års arbetslivserfarenhet som upphandlare vid statliga myndigheter eller under en femårsperiod genomfört upphandlingsuppdrag för statliga myndigheter som konsult.
  • Har erfarenhet av arbete med förvaltningsrättsliga frågor.
  • Har god kännedom om den statliga förvaltningsorganisationen.
  • Ska kunna självständigt ha genomfört upphandling av tjänster genom öppna upphandlingar, förnyade konkurrensutsättningar och avrop från Kammarkollegiets ramavtal.
  • Ska självständigt ha genomfört it-upphandlingar genom öppna upphandlingar, förnyade konkurrensutsättningar och avrop från Kammarkollegiets ramavtal.
  • Har erfarenhet av elektroniska upphandlingssystem (exempelvis Tendsign, e-Avrop, Kommers eller liknande).
  • Besitter en god samarbetsförmåga.
  • Har goda kunskaper att arbeta digitalt (e-post, Microsoft Office-program, Microsoft Teams m.m.).
  • Ska kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift.

 

Du erbjuds

Du kommer att vara anställd hos Jurek talents. Uppdraget förväntas starta 1 april och löper tom. 2025-12-31, förlängning upp till 24 månader. Omfattning deltid, cirka 16-18 timmar i veckan. I huvudsak ska arbetet utföras i ESV:s lokaler på Fleminggatan 20 i Stockholm. Arbete på distans får ske efter särskild överenskommelse med ansvarig chef.

 

Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Kajsa Lidén på kajsa.liden@jurek.se. Välkommen med din ansökan redan idag, vi tar inte emot ansökningar via e-post

 

Om verksamheten

Jurek Recruitment & Consulting erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

 

Område

Stockholm

Anställning

Visstid

Omfattning

Deltid

 

 

Ansök nu

 

Senaste jobben från Jurek

Alla jobb hos Jurek »

Liknande jobb Interim upphandlare till statlig myndighet

Annonser

; ;