Störst på chefsjobb
  • Jusektidningen
  • Ingenjörsguiden
  • Byggcheferna
  • Karriärjobb
  • Kollega
  • St
Jurek

Administrativ koordinator till kommun i Norrort

Nu söker vi en Administrativ koordinator till kommun i norra Stockholm. Har du relevant utbildning, erfarenhet av kommunal verksamhet samt har arbetat i projekt tidigare? Tveka inte att söka redan idag!

 

 

Arbetsbeskrivning

Arbetet kommer utföras på en kommun inom avdelning för vård och omsorg. Som administrativ koordinator kommer du arbeta på den administrativa avdelningen. ´

 

I rollen som administrativ koordinator har du en både samordnande och operativ roll. Du kommer samordna och följa upp avdelningens processer. Du kommer stötta medarbetarna på administrativa avdelningen i det dagliga arbetet och avdelningschef i det pågående utvecklingsarbetet på avdelningen. Ett särskilt uppdrag under våren 2020 kommer vara att projektleda en genomlysning av behovet av administrativa tjänster på kontoret. Du kommer även både samordna och själv ta fram svar på exempelvis skrivelser, förfrågningar, underlag till politiken och presentationer. Andra administrativa arbetsuppgifter ingår också.

 

Dina arbetsuppgifter förutsätter ett mycket nära samarbete med avdelningschef och medarbetare på avdelningen. Du kommer också ha många kontakter med övriga chefer och medarbetare på kontoret. Tjänsten är nyinrättad på kontoret. Arbetet är föränderligt och arbetsuppgifterna kan komma att förändras över tid.

 

 

Vem är du?

Som person är du självgående, strukturerad och har integritet. Rollen kräver att du har en hög leveransförmåga, trots korta deadlines. Du behöver ha förmågan att kommunicera tydligt i både tal och skrift samt en förmåga att leda utan att vara chef. Du ska också ha;

 

• Lämplig högskoleutbildning, exempelvis inom statsvetenskap eller administration.

• Flerårig erfarenhet från en liknande roll, gärna som administrativ koordinator, samordnare eller gruppledare.

• För att lyckas i rollen behöver du ha gedigen erfarenhet av projektledning och vana vid att genomföra organisationsgenomlysningar.

• Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd verksamhet och god förståelse för kommunala beslutsvägar är ett krav. Du är väl insatt i de lagar och regler som reglerar offentlig verksamhet.

 

 

Vad vi erbjuder

Ett konsultuppdrag med omfattning på heltid 100% med start 2 mars till och med 31 augusti 2020, med chans till förlängning. Du kommer att bli anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning och vara uthyrd till vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Kajsa Lidén via mail: kajsa.liden@jurek.se

 

Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

 

 

Om Jurek

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

 

Sökord: Koordinator, samordnare, projektledare

 

Område: Solna

Anställning: Visstid

Omfattning: Heltid

 

 

Ansök nu 

 

 

Senaste jobben från Jurek

Alla jobb hos Jurek »

Liknande jobb Administrativ koordinator till kommun i Norrort

Annonser

; ;