Du kommer få en nyckelroll i en engagerad organisation som arbetar strukturerat och kvalitetssäkert med offentliga inköp, och du ges också möjlighet att påverka och utveckla upphandlingsprocessen för hela Östersunds kommun.
Ditt nya jobb
I ditt arbete kommer du vara kontaktperson mot det länsgemensama upphandlingskontoret och hjälpa till med att ta fram sakkunniga i dessa upphandlingar. Du ska koordinera alla upphandlingar som förvaltningarna genomför, agera rådgivande och vara förvaltningarna behjälplig i deras upphandlingar. Du kommer driva upphandlingsforum och skriva rutiner och riktlinjer gällande upphandling. I viss mån kommer du även genomföra egna upphandlingar. Det är viktigt att du har skinn på näsan och kan vara nålsögat inför upphandlingar som förvaltningarna genomför.
Vanliga arbetsuppgifter
Din kompetens
Krav
Meriterande
För att lyckas i tjänsten ser vi att du även är:
-Beslutsam. Du fattar snabba beslut och agerar utifrån dessa, trots begränsad information eller svåra omständigheter och visar omdöme under tidspress.
- Har en helhetssyn vilket innebär att du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.
- En problemlösare, vilket innebär att du arbetar bra med komplexa frågor. Analyserar och bryter ner problem till sina beståndsdelar och löser dem.
- Du har god samarbetsförmåga, och arbetar bra med andra människor. Du Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
Vi lägger stor vikt vid personliga lämplighet. Provanställning i 6 månader kan komma att tillämpas.
Så går rekryteringen till
Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju.
Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.
Vad erbjuder vi?
Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom tjänsten Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html
Om Kommunledningsförvaltningen
I arbetet för ett bättre Östersund har demokrati och utveckling en avgörande roll. Inom Kommunledningsförvaltningen arbetar vi bland annat med medborgarservice och demokratiska uppdrag kopplat till politiken. Här finns också våra näringslivsutvecklare, ekonomer, HR-konsulter, kommunikatörer, IT och administratörer med flera.
Upplysningar
Upphandlingschef |
063-144587 |
Sista ansökningsdag
2025-01-31