Som enhetschef inom Hemtjänsten Staden nedre får du en central roll i att utveckla arbetsrutiner och metoder för att säkerställa hög kvalitet och kontinuitet för medborgarna. Arbetslagen är organiserade i planeringsgrupper som tillsammans arbetar för en effektiv och trygg hemtjänst.
Vi står inför en spännande flytt till nya, fina lokaler vid Österängsparken, där vi kommer att samverka med fyra andra enheter. Detta skapar en dynamisk arbetsmiljö med engagerade kollegor, starkt socialt stöd och goda möjligheter till utveckling och samarbete.
Ditt nya jobb
I rollen som enhetschef har du personalansvar för ett team bestående av vårdbiträden, undersköterskor och samordnare. Du kommer ansvara för medborgarnas vård och omsorg, personalens arbetsmiljö och verksamhetens ekonomi samt ha kontakt med anhöriga, olika vårdinstanser och biståndshandläggare. Som enhetschef ansvarar du även för rekrytering, rehabiliteringsärenden, budgetansvar, verksamhetsutveckling och kvalitetssäkring. Du har förståelse och acceptans för den politiskt styrda organisationen och förstår utifrån den din roll och ditt uppdrag.
Som enhetschef för Hemtjänsten Staden nedre kommer du ingå i en av sektorns fyra verksamhetsledningsgrupper, Hemtjänst Centrala, tillsammans med sju andra enhetschefer och verksamhetschef. Gruppen bidrar till att du får en helhetssyn på verksamheternas behov och förutsättningar samt kollegialt stöd av dina chefskollegor.
Vi erbjuder dig goda förutsättningar för att lyckas i din roll, med stöd från ekonomer, HR-konsulter och andra specialister. Som ny chef får du både en kommungemensam och verksamhetsspecifik introduktion utifrån dina tidigare kompetenser och erfarenheter.
Arbetsuppgifter
Din kompetens
Krav
Meriterande
Vem är du?
Som person är du självständig, initiativtagande och har god förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du är en lojal ambassadör för din arbetsgivare och handlar i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplanen, mål, policys och riktlinjer. I rollen behöver du ha en god empatisk förmåga och ha lätt för att anpassa dig vid ändrade omständigheter. Du har fallenhet för att skapa dig en helhetssyn och ser till det bästa för hela verksamheten. Det är dessutom av stor vikt att du är ekonomisk medveten och kan tänka ur ett ekonomiskt perspektiv.
Varmt välkommen med din ansökan!
Så går rekryteringen till
Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju.
Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.
Vad erbjuder vi?
Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom tjänsten Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html
Om Vård- och omsorgsförvaltningen
Att jobba med hjärtat hos oss på Vård- och omsorgsförvaltningen innebär att du bidrar till att skapa enklare, rikare och tryggare liv för invånarna i Östersund. Vi arbetar med människor i alla åldrar och strävar efter att alltid göra skillnad i vardagen. Det är viktigt. På riktigt.
Upplysningar
Verksamhetschef |
063-14 37 08 | |
Facklig representant Vision |
Sista ansökningsdag
2025-03-31