– Takten i branschen har skruvats upp. Det räcker inte längre med chefer som bara förvaltar, du måste vara förändringsbenägen för att hänga med, säger Ditte Erbing, chef för People & Communication på Inspecta i Sverige. |
För att få all kompetens i företaget att dra åt rätt håll har cheferna en viktig roll och företaget satsar stort på att stödja dem i sina roller.
– Via Inspecta Management Academy kan våra chefer gå kurser som utvecklar dem som ledare. Kunskapsdelning är också ett av företagets ledord och något vi jobbar mycket med.
Med chefer som ständigt utvecklas och fokuserar på den snabbt skiftande omvärld företaget verkar i kan Inspecta se mot framtiden med tillförsikt.
– Vi är ett tjänsteföretag. Har vi inte vår personal har vi ingenting, säger Mattias som har ansvar för ett fyrtiotal anställda. För Mattias är medarbetarna företagets styrka och nyckeln till att leverera bästa möjliga kvalitet. Att ge personalen möjlighet att utveckla sig, utvecklar även företaget i stort menar Mattias. |
Ett av Inspectas ledord är kundförståelse och Mattias jobbar mycket med att bygga relationer med kunder och även här ser han att de anställda har en viktig roll att spela.
– Vi har tusentals kunder och för att nå alla måste våra besiktningsingenjörer hålla i många kontakter. Några har vi kontakt med bara vart fjärde år. Men varje kund är viktig för oss.
Inspecta erbjuder tjänster inom besiktning, provning, certifiering, teknisk konsultation och utbildning. I Norden är Inspecta marknadsledande. Inspecta har kontor i åtta länder: Finland, Sverige, Norge, Danmark, Lettland, Estland, Litauen och Polen. Med drygt 80 kontor har vi en stark lokal närvaro. I Sverige är vi ca 620 medarbetare och har en omsättning på ca 790 MSEK. Läs mer på www.inspecta.com/sv.