Störst på chefsjobb
  • Jusektidningen
  • Ingenjörsguiden
  • Byggcheferna
  • Karriärjobb
  • Kollega
  • St
NCC

Service Center Manager

Vårt affärsområde NCC Industry är inne i en spännande fas och vi har under 2018 startat ett Service Center för att kunna erbjuda våra kunder den alla bästa servicen i branschen. Målet är att bli branschens ledande genom att effektivisera, utveckla och producera utifrån kundens önskemål.

 

NCC Industrys verksamhet består av produktion av stenmaterial och asfalt samt pålning och asfaltbeläggning. De olika delarna hänger ihop och bildar en naturlig förädlingskedja som är väl integrerad med NCC:s bygg- och anläggningsverksamhet. Läs gärna mer om vårt affärsområde Industry här https://www.ncc.se/om-ncc/ncc-industry/

 

Här är dina nya utmaningar

Till vårt servicecenter i Rosersberg söker vi nu en Service Center Manager. I ditt team kommer du ha ansvar för cirka 20 medarbetare som arbetar som Vågoperatörer, Order- och transportplanerare samt Backoffice och fakturering. Du har processansvar, vilket innebär att du säkerställer att alla medarbetare arbetar efter det enhetliga nordiska arbetssättet. Som Service Center Manager ansvarar du för att servicenivåer ut mot kunder och produktionsverksamhet hålls. I rollen ingår även att arbeta proaktivt med ständiga förbättringar och övrigt utvecklingsarbete tillsammans med personal och ledning inom Servicecentret. Du får fullt personalansvar vilket innebär att du ansvarar för den operativa bemanningen, schemaläggning och resursplanering. Du håller medarbetarsamtal och ansvarar för dina medarbetares utveckling på NCC. Sist men inte minst är du med på denna förändringsresa och fortsätter bygga vårt servicecenter med rätt kultur, arbetsmiljö och kvalité.

 

De här erfarenheterna och kunskaperna önskar vi att du har

För att lyckas i den här rollen behöver du ha minst 10 års arbetslivserfarenhet, varav minst 5 års erfarenhet från en liknande roll inom kundservice- eller servicecenterverksamhet. Har du erfarenhet av förändringsarbete tex centralisering av servicecenterverksamhet eller motsvarande är det meriterande. Erfarenhet från stenmaterial och/eller asfaltbranschen eller närliggande branscher (tex transport eller anläggningsverksamhet) är ett plus.

 

Du har ett tydligt intresse för förändringsarbete samtidigt som du är lyhörd för kunders behov. Du är kommunikativ, har god samarbetsförmåga och ser utmaningar som en möjlighet att växa och utvecklas, snarare än ett problem. Som person är du strukturerad, uthållig och ansvarsfull. Du är trygg i ditt ledarskap, ödmjuk inför uppgiften och tycker att tjänsten som Service Center Manager låter som en utvecklande möjlighet.

 

Ytterligare information

Tjänsten är en tillsvidareanställning, med placering vid vårt kontor i Rosersberg. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillsättning sker så snart som möjligt.

 

Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2019-08-18. Registrera din ansökan och CV nedan.

Vi erbjuder
Här på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare.

 

Vi är stolta över att kunna erbjuda våra medarbetare stora utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö. Vi har en bra variation på arbetsplatser där du kommer att möta olika typer av utmaningar och snabbt få möjlighet till ansvar.

Hos oss är det du som påverkar din utveckling. 


Vill du veta mer om tjänsten?
Kontakta Head of Service Center Ulrika Ahlberg, mailadress ulrika.ahlberg@ncc.se alt via sms på telefonnummer 070-2602304. Då det är semestertider kan det vara lättare att få kontakt via mail.

 

Varmt välkommen med din ansökan!

 

 

 Ansök nu

 

Senaste jobben från NCC

Alla jobb hos NCC »

Liknande jobb Service Center Manager

Annonser

; ;