Störst på chefsjobb
  • Jusektidningen
  • Ingenjörsguiden
  • Byggcheferna
  • Karriärjobb
  • Kollega
  • St
NCC

HR Administratör

NCC:s vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. Vi utvecklar, bygger och säljer framtidens miljöer för boende, arbete och kommunikation. Vårt arbete genomsyras av våra värderingar; ärlighet, tillit, respekt och framåtanda.

HRS 
HR:s övergripande uppdrag är att stödja och utveckla affärsverksamheten i HR-frågor och att driva NCC:s personalstrategi som en viktig del i vår företagsstrategi. HRS är NCCs shared service som levererar tjänster inom HR och lön för samtliga bolag. Vi ska vara en partner för både chefer och medarbetare med värdeskapande och effektiva tjänster och högt förtroende. 

Vi arbetar i en nordisk organisation med ett 80-tal medarbetare inom flera supportfunktioner. Vår HRS-strategi har tre byggstenar – att fokusera på våra användares behov, att ständigt förbättra våra tjänster, och att stötta våra medarbetare i att utvecklas hos oss och i NCC. 


Rollen hos oss 
Nu söker vi en HR Administratör till funktionen HR Support & Administration Rollen innebär att via telefon och mail i vårt ärendehanteringssystem arbeta med HR support, systemsupport och enklare lönesupport. Arbetsuppgifterna innebär främst att du tar emot serviceärenden, registrerar dem i ärendehanterings-systemet, löser dem själv eller eskalerar i enlighet med fastställda rutiner inom HRS.

Du kommer att administrera nyanställningar, upprätta anställningsavtal och genomföra avslut samt övriga anställningsvillkor i företagets HR-system. Utfärdande av arbetsgivarintyg, anställningsintyg, AFA-anmälan tillsammans med elektronisk arkivering och ett visst bevakningsarbete kommer också vara en del av det dagliga arbetet.

Du kommer att arbeta efter fastställda rutiner och dina dagliga arbetsverktyg är ärendehanteringssystemet ServiceNow, HR systemet TMS och tid- och lönesystemet HRM. Inom gruppen samarbetar vi för att ge den bästa möjliga servicen. Variationen av arbetsuppgifter är stor då du ena dagen ger telefonservice för att nästa dag utfärda intyg eller arbeta i personalsystemet.


Dina erfarenheter
Vi ser gärna att du har en utbildning inom HR och erfarenhet av tidigare administrativt arbete. Har du arbetslivserfarenhet inom kundservice är det ett extra plus. Du har systemvana och lätt att lära dig nya system samt behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift.


Dina egenskaper 
Som person ser vi att du är ansvarsfull och duktig på att strukturera och organisera ditt arbete. Du drivs av att ge god service och har ett positivt och engagerat förhållningssätt till ditt arbete. Det är viktigt för oss att du trivs med att arbeta tillsammans med andra i ett team där tempot stundtals är högt. Du tycker om att rycka in där det behövs och har inga bekymmer med att dagligen växla mellan flertalet arbetsuppgifter.


Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt huvudkontor i Solna. Här på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare. För ytterligare frågor kring tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Pernilla Nordlund, pernilla.nordlund@ncc.se. Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2019-06-02.
 

Kontaktpersoner:
Pernilla Nordlund
Chef HRS Administration och Support
08-585 528 35
pernilla.nordlund@ncc.se

Kerstin Davidsson
Nordic HR Partner
08-585 528 16
kerstin.davidsson@ncc.se



Ansök nu

 

 

Senaste jobben från NCC

Alla jobb hos NCC »

Liknande jobb HR Administratör

Annonser

; ;