Störst på chefsjobb
  • Jusektidningen
  • Ingenjörsguiden
  • Byggcheferna
  • Karriärjobb
  • Kollega
  • St
Branschkansliet

Branschföreningsansvarig till Branschkansliet

Branschkansliet fungerar som knutpunkten mellan företag och samhälle för en rad olika branschföreningar. Vår uppgift är att organisera och administrera verksamheten för branschorganisationer. Hos oss kan medlemmar få professionella råd i branschfrågor och värdefull information. Via Branschkansliet erbjuder branschföreningarna medlemmarna PR-tjänster, marknadsstatistik, information, juridisk expertis och utbildning i olika aktuella ämnen.

 

Placering: 

Stockholm

 

Bransch: 

Ekonomi, Finans, Försäkring, Management, HR, juridik

 

Antal tjänster: 

1

 

Är du jurist och har ett stort intresse för svenskt näringsliv och vill verka för industrins och svenska branschers fortsatta konkurrenskraft? Lockas du av att arbeta i en sammanhållande roll där du driver branschfrågor och har mycket kontakter med medlemmar, myndigheter och media? Då kan detta vara en roll för dig!

 

 

Rollen som branschföreningsansvarig

Som branschföreningsansvarig ansvarar du för en handfull branschföreningar och din huvuduppgift är att leda och driva branschfrågor i branschföreningarnas namn. Du är en drivande och samlande kraft som arbetar aktivt för att fånga upp och förstå medlemsföretagens gemensamma behov och aktuella frågeställningar samt ansvarar för att genomföra de beslut som fattas av respektive styrelse. Rollen innebär också att ansvara för branschföreningarnas ekonomi med budgetarbete, uppföljning och redovisning.

Rollen som branschföreningsansvarig innebär kontakt med myndigheter nationellt och dina kontaktytor innefattar också konsulter, leverantörer och media. Du deltar vid för branscherna viktiga mässor och konferenser samt, i förekommande fall, utvecklar relationerna med europeiska branschorganisationer och de nordiska systerorganisationerna.

 

Tjänsten är placerad på Branschkansliets kontor i centrala Stockholm. Rollen innebär cirka två resor per månad främst inom Sverige. Du rapporterar till VD för Branschkansliet samt respektive uppdragsgivares styrelse.

 

 

Vad kan Branschkansliet erbjuda dig?

Branschkansliet har en bred kontaktyta, stor kunskap och lång erfarenhet av att driva och utveckla branschföreningar. Branschkansliet är i sin tur en del av Näringspunkten, ett nätverk där cirka 100 branschföreningar med omkring 5 000 medlemsföretag är anslutna och är en unik mötesplats för det svenska näringslivet.

 

Att som branschföreningsansvarig vara talesperson för en hel bransch innebär en stor möjlighet att höja allmänhetens kunskap och medvetenhet om branschernas centrala frågor. Rollen ger dig stor frihet att styra och påverka ditt eget arbete och möjligheterna att åstadkomma tydliga resultat är stor.

 

 

Vem är du?

Vi söker dig som har akademisk utbildning inom juridik. För att lyckas i rollen har du erfarenhet av förhandlingar och av att ha kommersiellt ansvar, liksom goda kommersiella och juridiska kunskaper. Vi ser också att du har erfarenhet av att driva frågor nationellt. Ledarerfarenhet från bransch- eller intresseorganisation, liksom erfarenhet av myndighetskontakter, är meriterande.

 

För att vara framgångsrik i rollen är du en kommunikativ och visionär person med mycket god förmåga att skapa förtroende hos medlemsföretag, företagsledare, myndigheter, press och andra intressenter. Du är drivande, målmedveten och kreativ kombinerat med ett stort tålamod. Vi ser också att du är en mogen person med hög integritet.

 

Viktigt i rollen är förståelse för komplexiteten i en medlemsstyrd organisation där lyhördhet och ett diplomatiskt förhållningssätt är centralt, liksom att se till medlemmarnas bästa i beslutsfattandet. Rollen kräver en förmåga att balansera mötesintensivt och utåtriktat arbete med att proaktivt och strategiskt arbeta med de framtidsfrågor som gagnar medlemsföretagen och samtidigt kunna hantera interna administrativa sysslor.

 

 

Låter detta intressant?
I denna rekryteringsprocess samarbetar Branschkansliet med Experis Finance. Om du vill veta mer om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Therese Thunström på 
therese.thunstrom@se.experis.com eller 0730-62 33 72.

 

Mer information om Branschkansliet hittar du på www.branschkansliet.se. Du söker tjänsten via ansökningslänken där du bifogar personligt brev och CV. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

 

Varmt välkommen med din ansökan!

 

 

Sista ansökningsdag

2019-05-10

 

Jobb ID: 206618


 

Formulärets överkant

Formulärets nederkant


Kontaktinformation

Om jobbet

Therese Thunström

Telefon +46730623372

Therese.Thunstrom@se.experis.com

 

 

Webbsupport

Har du frågor av teknisk karaktär som rör ditt konto på Experis, välkommen att kontakta vår tekniska support: 0771-55 99 20. Vi har öppet vardagar 08-17 

 

 

 Ansök nu

 

 Experis Finance

Annonser

; ;